191019-Amsterdam

19-10 Amsterdam city walk 26km

Om 6 uur rijden Jeanne en Jan en Annie mee met me naar station Breda. Om 6.45u vertrekt de trein naar Schiphol en dan de bus naar het Olympisch stadion in Amsterdam. Net na 8 uur onze startstempel en dan op pad.
P1040305-squashedP1040310-squashed

We verlaten het stadion richting Carr
é en Amstelhotel. Dan een stukje Stadhouderskade en langs de Amstel naar de Nieuwmarkt. Onderweg zijn we al met Rembrandt op de foto geweest. Langs het entrepotdok en de achterkant van Artis gaan we naar Zeeburg. Met uitzicht op het Java-eiland gaan we weer terug naar het centrum. P1040315-squashed

Jan en ik bezoeken de Oude kerk, Jeanne en Annie drinken wat op een terras. Wij even later ook.

Over de Dam lopen we naar de Westerkerk en dan naar het Museumplein. Onderweg nog een foto met de beroemde artiesten uit de Jordaan. Dan door de PC Hooftstraat en het Vondelpark. Om 2 uur zijn we er.
P1040328-squashedP1040327-squashed

Wachttijd voor de bus: 1 minuut
Wachttijd voor de trein: 0 minuten

Kortom een voorspoedige terugreis en de afsluiting van een mooie dag.