220920-Kaatsheuvel-Heusen

20-9-2022        Kaatsheuvel      -           Heusden          20km

Net na half 7 met de trein naar Tilburg en met de bus naar bushalte Efteling. We lopen niet naar de kerk terug en dan weer naar de bushalte. We gaan net na half 8 op pad.

We lopen langs de buitenkant van de Efteling richting Waalwijk. Jeanne weet, dat er koffie is in het restaurant van Bosrijk. De koffie is er prima. Nog even langs het meest recente huisje van Jeanne cs. Een foto en weer verder. Dan gaan we het viaduct over de snelweg over op weg naar de Roestelberg.

Het is rustig op het fietspad en op de zandvlakte van de Loonse- en Drunenseduinen is het leeg. We hebben pech, want koffie is er niet bij de Roestelbergen. Dan verder oostwaarts door de bossen. We komen aan de rand van Drunen. We gaan de plaats niet in, maar blijven op de dijk aan de westkant van Drunen lopen. We komen bij een molen en monument voor de dijkenbouw in de 12de eeuw.

P1000952P1000951P1000953

Na Drunen komt Elshout. Een stempel bij een kapel gebouwd na een wonder. We zijn weer aan koffie toe, maar dat lukt niet in Elshout. Alle horeca is verdwenen of gesloten. Dan maar naar Heusden. We komen in de klei. De boerderijen veranderen. We zijn bijna bij de bushalte in Heusden. De bushalte daarvoor lopen we langs de bushalte van dezelfde lijn. Als we zien, dat we maar 4 minuten moeten wachten, stopt de wandeling van vandaag.

Voor 14 uur zet ik Jeanne thuis af. De reis liep voortreffelijk en alles sloot perfect op elkaar aan.

220903-Baarle-Breda

2209-3 Etten-Leur - Breda

Om 7 uur haal ik Liza op. Daarna Jeanne en Stan.
Om half 8 zijn we op het perron. In Breda vertrekt de bus naar Baarle-Nassau. Om 8,45u stappen we uit de bus en gaan naar de kerk, Het is de goede kerk. Na een stempel aan we op pad.

Eerst naar rechts en na een ruime km het dorp uit. Eerst een fietspad en dan een zandpad, Relaxt stappen. Na de kerk blijven we door het buitengebied van Chaam lopen. Na de kern steken we de Bredabaan over en verlaten Chaam.

We lopen richting Ulvenhout. Eerst landgoed Valkenberg. Het landschap is schitterend. Dan komen we bij de Fazant, een caf
é-restaurant bij Ulvenhout. Er wordt subtiel verteld, dat je niet je eigen brood op mag eten. Niet echt geschikt voor wandelaars.

P1000936P1000937P1000938

Na het drinken lopen we richting Wolfslaer. Daarna naar de markt in Ginneken. Het is er druk en we lopen verder richting centrum. We lopen verder richting winkelstraat. Bij de Sint Joostkapel onze laatste stempel van vandaag. De stempel bij de grote kerk is nog van de vorige etappe.

Daarna naar het station en weer naar Etten-Leur. Lekker op tijd thuis.